KONYA ŞEKER ÜRÜNLERİ DÜNYA PAZARINDA


Ülke tarımının kalkınmasında ve tarımsal sanayinin gelişmesinde öncü rol üstlenen Konya Şeker, ürün yelpazesinin Türkiye genelinde pazarlanması amacıyla Konya Panko tarafından kurulan Panek A.Ş.’nin bayiler toplantısının ilkini gerçekleştirdi.

İstanbul, İzmir ve Ankara ağırlıklı olmak üzere Türkiye’nin dört bir yanından gelen bayilerin katılımı ile gerçekleştirilen toplantı Rixos Otel’de yapıldı. İki gün süren bayiler toplantısının ilk günü bayiler Çumra Şeker Entegre Tesisleri’ni gezerek ilgililerden bilgi aldı. Bir takvim yılında delikli kör kuruş kredi kullanılmadan kendi öz kaynakları ile yapılan Çumra Şeker Entegre Tesisleri’ni gezen bayiler, Konya Şeker tarafından üretimi yapılan ürünleri yerinde görme fırsatı buldular.

Panek A.Ş. Bayiler Toplantısı’nın açılış konuşmasını yapan Pankobirlik Genel Başkanı ve Konya Şeker Yönetim Kurulu Başkanı Recep Konuk, Konya Şeker’in Türkiye’nin en büyük sanayi devleri arasında bulunduğunu belirterek, “Konya Şeker üretimini gerçekleştirdiği ürünlerle kalite bakımından dünya ile rekabet edecek güce erişti” dedi.

Konya Şeker ürünlerinin pazarlanması yolunda birlikte ne yapılması gerektiği üzerinde duran Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk, konuşmasını şöyle sürdürdü;

“Konya Şeker, Türkiye’nin en büyük sanayi devleri arasındaki yerini almıştır. Çumra Şeker Entegre Tesisleri’ni gördünüz, gezdiniz ve gerçekleştirdiğimiz yatırımlara kısmen de olsa vakıf oldunuz. Konya Şeker, tesisleriyle, altyapısıyla, üretimini gerçekleştirdiği ürün yelpazesi ve ürün kalitesiyle dünya ile rekabet edecek güçtedir. Biz, sanayiyi ve ziraati çok iyi biliyoruz. Gıdanın sanayileşmeye dönüştürülmesini de çok iyi biliyoruz. Burada aldığımız mesafe dünya ile paralellik arzeden, hatta yer yer dünyanın önüne geçen boyuttadır. Konya Şeker olarak, üretimini yaptığımız ürünlerin kalitesine güveniyoruz. Bunu zaten sizlerde gördünüz ve tanık oldunuz.

Konya Şeker veya Konya Panko’ya bağlı iştiraklerin ürünlerinin pazarlanmasını Allah kısmet ederse hep birlikte yapacağız. Bugün burada, piyasanın içinden gelen, piyasa ile bütünleşmiş, piyasayı tanıyan, piyasanın nasıl işleyebileceğini gören insanlarla birlikte istişare ediyoruz. Özellikle piyasanın içinden gelen sizlerle birlikte tartışacağız, birlikte konuşacağız ve birlikte karar alarak, işi nasıl iyi yapabileceğimize ortak karar vereceğiz.

Konya Şeker, Türkiye’nin büyük devleri arasında yer alan bir kurum olarak, büyümesini kurumsallaştırmış ve dünyadaki tüm gelişmeleri günü gününe takip eden, insan sağlığı ve ülke geleceğini esas alan bir kuruluştur. Şunu bilmenizi istiyorum. Biz kurum olarak, Konya Şeker olarak, Pankobirlik olarak ve tabana yayılmış sermayenin ürünü olarak hayatiyetini ilelebet sürdürecek bir altyapıya sahibiz. Bizim kaygılarımız sadece ticari değildir. Bizim kaygılarımız içerisinde ülkenin geleceği olan, ürettiğimiz ürünlerin sağlıklılığı ve devamlılığı vardır. Dünya ile rekabette altyapı gibi sorumluluk ve zorunluluklarımız vardır. Biz bunların tümünü varsayarak bir planlamayı yürütmeye çalışıyoruz.

Japonya’dan Brezilya’ya kadar tüm ülkelerin teknolojilerini yakından inceledik. Gıda ile ilgili ne varsa yerinde gördük. Neleri yapabileceğimizi, neleri yapmamız gerektiğini ve hangi ürünlerin devamlılığı olduğunu yerinde tesbit ettik. Kısaca, dünya ile bütünleştik. Konya Şeker, dün sadece kristal şeker üreten bir kuruluştu. Pazarlama gibi bir kaygısı ve sorumluluğu yoktu. Ama bugün, üretimini geliştirdiği ürünlerle, mamüllerle ve her gün artan ürün yelpazesiyle sorumluluk sahibi oldu.

Bu nedenledir ki, önümüzdeki yıllarda dünyadaki sınırlar kalkacak ve gümrük duvarları olmayacaktır. Önümüzdeki yıllarda ürünler korunmayacak ve gümrüklerde, gümrük tarifeleriyle rekabet farklılaşmayacak. Rekabetin bir tek ayağı kalacak. Kalitesi ve fiyatı. Eğer, kaliteniz ve fiyatınız iyiyse ayakta kalma şansınız vardır. Bunlar yoksa ayakta kalma şansınız yoktur. Dolayısıyla biz geleceğimizi bunun üzerine kurduk.

Bu yüzden, Konya Şeker ürünlerinin pazarda yer bulamayacağı gibi bir endişe taşımamanızı istiyorum. Konya Şeker, kalitesiyle, ürün devamlılığıyla ve fiyatıyla pazardaki yerini bulacaktır. Bundan kimsenin şüphesi olmasın. Bugün Pankobirlik’in 3 milyona yakın organik bağı olan üyesi vardır. Bu rakam bile pazarlama için bir avantajdır. Bizim üyelerimiz pancardan üretilen ürünü tercih eder, yoksa başka ürünlere yönelir.

Bu vesile ile siz değerli bayilerin, Konya Şeker ürünleriyle daha yakından ilgileneceklerine inanıyorum. Önümüzdeki günlerden itibaren Konya Şeker ürünleri piyasadaki yerini alacak. Bunun için birlikte karar vermeliyiz, birlikte tartışmalıyız ve kazanacaksak ta hep birlikte kazanmalıyız.”

Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk’un konuşmasının ardından bayilerin sorularına geçildi ve pazarlama konusunda birlikte neler yapılabileceği üzerinde duruldu. Bayilerin tümü Konya Şeker’in büyüme hızını ve gerçekleştirdiği birbirinden önemli yatırımları övgüye değer bulduklarını belirterek, “Konya Şeker, piyasanın öncüsü olarak ülke piyasasındaki yerini alacaktır. Bundan bir kuşkumuz yoktur. Ürün kalitesiyle birlikte rekabet etme şansı bir hayli fazladır” şeklinde konuştular.

Toplantı sonunda Pankobirlik Genel Müdürü Mikdat Çakır, Konya Şeker Genel Müdürü Yakup Hezer ve Panek A.Ş. Genel Müdürü Bülent Serttaş birer konuşma yaptı. Toplantının ardından sema heyetinin gösterilerini de izleyen bayiler, daha sonra hep birlikte yemek yediler.