Konya Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı TOBB Başkan Yardımcısı Hüseyin Üzülmez, Konya'daki KOBİ'lerin özellikle rekabet seviyelerinin ve uluslararası piyasalarda aktivitelerinin arttırılması konusunda destekleyecek olan ABİGEM "Avrupa Birliği İş Geliştirme Merkezi"nin kurulacağını ve gerekli çalışmaların başladığını söyledi.
ABİGEM ile ilgili bir açıklama yapan Üzülmez; "Konya Sanayi Odası ile ortak yürüteceğimiz ABİGEM, KOBİ'lere yönetim danışmanlığı, bilgilendirme ve eğitim hizmetlerini sunmak üzere tasarlanmıştır. Proje süresince KOBİ'lerin ihtiyaçları, ağırlıklı olarak talep gören hizmet niteliği ve piyasa analizleri gibi çalışmalar sonucunda edinilecek fikirler ışığında KOBİ'lere yönelik yerel veya merkezi politikaların oluşturulmasına yardımcı olmak projenin hedefleri arasındadır." dedi.
"ABİGEM GİRİŞİMCİYE DANIŞMANLIK YAPACAK"
"Iso belgesi almak isteyen de ihracat yapmak isteyen de buraya gelecek"
ABİGEM bünyesinde oluşturulacak "Girişimcilik Masası"nda,
* İş fikri bulunması ve geliştirilmesi,
* İş fikrinin analiz edilmesi ve bireysel uygunluk testlerinin yapılması,
* İş fikrine yönelik yapılması gerekenlerin belirlenmesi,
* İş fikrinin değerlendirilmesi ve hayata geçirilmesi için yol haritası çizilmesi,
* Yapılabilirlik analizlerinin takibi ve kontrolü,
* Yapılan çalışmaların takibi ve kontrolü,
* İş planı hazırlanmasına yönelik destek ve bilgi aktarımı gibi konularda danışmanlık hizmeti verilecek.
"İŞLETMEYE ÖZEL FİNANSAL YÖNETİM DESTEĞİ"
Finasal Yönetimin işletmeler için önemini vurgulayan Üzülmez; "Etkin bir finansal yönetim, şirketlerin başarısı ve devamlılığında rol oynayan en önemli faktörlerden biridir. Başarılı bir finansal yönetim ile hızla değişen nakit gereksinimlerine yanıt verebilir, yatırımları ve kredileri daha etkin biçimde yönetebilir, gelirleri en üst düzeye çıkarabilir ve sermaye maliyetini en aza indirerek firmanızın verimliliğini arttırabilirsiniz." dedi.
ABİGEM'in vereceği finansal Yönetim hizmetleri;
Maliyetlendirme:Ürün maliyetlerinin doğru hesaplanması için gider ana kalemlerinin ve dağıtım anahtarlarının belirlenmesi, dağıtımın yapılması ve yasal kayıtlarla uyumlaması için maliyet muhasebe sisteminin kurulması.
Bütçelendirme :Finansal planlama ve kontrol aracı olan bütçe sisteminin kurulması, alt bütçelerin hazırlanması, proforma finansal tabloların ve nakit akış tablolarının hazırlanması ve yasal kayıtlarla uyumlaması. Bütçe sisteminin kurulması, firmaların kaynaklarını gelecek yıllardaki amaç ve hedeflerine ulaşacak şekilde kullanmalarının yanı sıra, gelecek dönemlerde kar yada zarar edeceklerini önceden görerek, stratejilerini revize edebilmelerini sağlayacaktır.
Hazine Yönetimi: Hazine operasyonlarının geliştirilmesi, borç-alacak yönetimi, kredi yönetimi.
Kredi Yönetimi: Nakdi ve gayri-nakdi kredilerin yönetimi, Türkiye ve Avrupa Birliği Kredi Olanakları
Finansal Analiz: Finansal tabloların analiz ve yorumlarının yapılarak firmanın finansal yönden zayıf ve güçlü alanlarının belirlenmesi.
İç Denetim: Operasyonların etkisinin ve becerisinin arttırılması için güvenilir bir denetim alt yapısı kurulması.
Şirket Değerlemesi: Değişik metodolojilerle şirket değerlerinin hesaplanması
Yatırım Finansmanı: Yatırım değerlemesi, fizibilite çalışmaları, yatırım finansmanı hesaplamaları, kredi/destek olanaklarının araştırılması
Risk Yönetimi: Şirketler için finansal risk unsurlarının belirlenmesi ve riskleri yönetmek için alınacak önlemler ve kullanılacak araçların firmada uygulanmasının sağlanması
"İŞLETMELERE İNSAN KAYNAKLARI DESTEĞİ SAĞLANACAK"
Yeteneğin değerlendirilmesinin ve elde tutulmasının rekabetçi avantaj açısından firmaların en önemli meselelerinden birisi olduğunu söyleyen Üzülmez; "ABİGEM İnsan Kaynakları Yönetimi Danışmanlığı, firmalara özgü çözümler üretecek ve firma çalışanlarının aracılığıyla yeni değerler oluşturulmasına yardımcı olacaktır" dedi.
ABİGEM İnsan Kaynakları Yönetimi Danışmanlığı kapsamında;
• İnsan Kaynakları Departmanı Kurulması
• İnsan Kaynakları Teşhis Çalışması
• İnsan Kaynakları Sistemlerinin Altyapısının Oluşturulması
• İnsan Kaynakları Fonksiyonlarının Yeniden Yapılandırılması
• İnsan Kaynakları Yazılım Paketinin Seçimi ve Kurulması konularında danışmanlık hizmetlerinin verilmesi planlanmaktadır.
ABİGEM kapsamında verilecek hizmetlerden bir diğeri de "İş geliştirme hizmetleri"dir. Bu hizmet çerçevesinde işletmelere; Stratejik Planlama Danışmanlığı, Organizasyonel Yapılandırma ve Değişim Yönetimi ile Aile Şirketlerinde Kurumsallaşma alanlarında danışmanlık hizmetleri verilmesi planlanmaktadır. İşletmeler ayrıca "Kalite yönetim sistemleri, üretim ve verimlilik, pazarlama ve ihracatı geliştirme" konularında da danışmanlık hizmetleri verilecek.
Projeye ilişkin çalışmaların başladığını belirten Üzülmez; "Bu projeye çok büyük önem veriyoruz. Proje ile ilgili çalışmaları başlattık yıl sonuna doğru ABİGEM faaliyete geçecek ve KOBİ'lerimizin dertlerine derman olmaya başlayacaktır." dedi.
KONYA'YA AB İŞ GELİŞTİRME MERKEZİ
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder